Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s Lancer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GENEXXA
    Hvorfor er den på verksted?
    Toppakninga røyk, av en eller annen merklig grund.
    Pleier ikke og gjøre det på disse bilene. Min er vel unntaket, hehe.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

vel, allle toppakninger kan ryke. kommer an på hvordan man kjører det.

Comment

Originally posted by kimmen View Post
        vel, allle toppakninger kan ryke. kommer an på hvordan man kjører det.
        Noe som gjør saken enda rarere.
        Jeg kjører så billigt det lar seg gjøre med bilen, men drar den ut på gira noen ganger (Hørt at dette er lurt generelt)

Comment

Jeg drar også bilen ut på gira (ofte opp til 5000 rpm), og det er jo bare bra det? Da "dævkjøres" den ikke hvertfall, og Mitsubishi-motorer skal jo tåle litt.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Motorer har lengre levetid om man ikke drar de hele tiden på gira. Om man holder et "normalt" turtall, så er det det beste for motoren.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Jaja, men jeg gjør det ikke hele tia - bare når jeg skal akselrere. Men jeg tror Mitsubishi-motorer holder lengre enn resten av bilen uansett...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Er som regel motorene på Mitsubishi som ryker først. Da tatt i betrakning at man har tatt godt vare på bilen. Og ikke kræsjer og bulker bilen.

Benz og Toyota er to merker, som man må nesten slå ihjæl motorene på. De går og de går og de går og de går og de går, osv osv :P

Comment

Tror min skal kunne minst gå 200k til.

Er som regel motorene på Mitsubishi som ryker først.
                  Hvor har du dette fra forresten? Har hørt at rust er det største problemet jeg...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hørt det av en Lancer entusiast.

Ja, den går nok 200k til ja. Men Benz og Toyota går langt over det.
                    Vet om et gammelt ektepar i Tromsø som hadde kjørt en Benz 999.999. Så ville Teknisk Buera(?) ha bilen, og de fikk en spiller ny C-Klasse. Mener det sto i Nordlys for en del år siden.

Comment

• Nå har min bare gått 95k også da. Fikk de ikke kjøre den siste kilometeren altså? Sorry OT Magnus.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• De ville ha den, pga den bilen hadde aldri vært på verksted annet enn og skifte olje og ta service. Men tror ikke de klarte og runne 999.999, den bare sto på stede hvil, mener jeg og huske fra Nordlys artikkelen.

95k er ikke langt for en "gammel" bil.

Min 05 mod er gått 150k. Men er ikke langt det heller for en "gammel" bil.

Comment

• Originally posted by GENEXXA View Post
                          De ville ha den, pga den bilen hadde aldri vært på verksted annet enn og skifte olje og ta service. Men tror ikke de klarte og runne 999.999, den bare sto på stede hvil, mener jeg og huske fra Nordlys artikkelen.

95k er ikke langt for en "gammel" bil.

Min 05 mod er gått 150k. Men er ikke langt det heller for en "gammel" bil.
                          Min er 2003 modell da, så din er kjørt en del mer. Men ville verken kalt din eller min for "gammel"
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• ....gjeeesp... klasse eksempel på hvorfor enkelte prosjekt tråder er totalt uinteressange å gidde begynne å bla igjennom

Comment

• Originally posted by kimmen View Post
                              ....gjeeesp... klasse eksempel på hvorfor enkelte prosjekt tråder er totalt uinteressange å gidde begynne å bla igjennom
                              Joa, takk for det du. Jeg skrev tilogmed "Sorry OT Magnus" hvis du skroller noen hakk opp!

....gjeeesp... men nå er det seint. Natta, og snakkes snart Magnus, møtes nok snart igjen.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

• Da har jeg fått starta litt på bagasje prosjektet.
                                Bånnplata som dere ser er ikke akkurat pen, men den skal jo ikke syns så det bryr jeg meg foreløbig fint lite om.
                                Topp plata som jeg har skjært til blei ikke akkurat bra den heller. Merker at jeg har null erfaring med nøyaktighet ja.
                                Plata var i utgangspunktet ca 5-8 cm for kort (i bredden), men tror ikke dette bil syntes så veldig godt da jeg har tenkt og ha et trekk liggendes oppe på toppplata som går helt ut (likt det orginale teppet)
                                Planen er vel egentlig og ha glass så man ser begge forsterkerne, men vi får se hva det ender opp med..

Her er EP 1D montert og koblet opp. Den fungerte ikke når jeg skulle prøve den, men det er nok antagelig jordinga da jeg måtte ha nytt og ukurrant sted som jeg ikke gjorde jobben med. Får se på det i morra.
                                Skal bruke sete beltene som jordingspunkt, må bare få tak i stor nok kabelsko først..

Sånn bil det da se ut på bånnplata når 4 kanaleren kommer inn dit. Rakk ikke idag da jeg skulle bort..

Her er topplata. Ikke akkurat like de sidene der..

Kommer nok til og kappe bånnplata ved den blåe streken der. Det er dit basskassa rekker..
                                Plata er bolta fast der reservehjulet satt. Sitter ok.

Comment

Working...
                                X